PROTEINRIG MORGENMAD?

Jeg vil gerne lige slå et slag for, at morgenmaden torsdag morgen ikke behøver være kedelig og uden det store ernæringsmæssige indhold: få lidt protein ind i det vigtigste måltid på dagen! Proteinrig morgenmad, Uhm!

Nu er det ikke fordi, at jeg har være rigtig tidligt oppe for at kokkerere, men efter at mine svigerforældre havde kørt en lang vej i går efter endt arbejdsdag, så skulle de lige tankes op med lidt godt (inden der blev serveret fødselsdagslagkage til svigerfar – tillykke med dagen:-)) Ps. der var ikke meget kage tilbage, hvilket jeg ellers havde håbet på, men nu var det jo også hans fødselsdag:-)

Nå, men der blev ikke rigtig spist op, nu var klokken også 20, da de ankom, og så havde de og vi fået lidt inden da, men det gjorde bestemt ikke noget, for så var der noget lækkert til min morgenmad:

PROTEINRIG MORGENMAD?

Fuldkornsbrød bagt på Uhre hvede. Den ene er med hytteost blandet med avocado, revet parmesan, salt og friskkværnet peber. Den anden mad er med hummus. En håndfuld mandler, lidt vesterhavsost og en lille banan – måske ikke den vildeste morgenmad, men her torsdag morgen med lidt skrutryg ryg og små øjne ovenpå en gang morgen-vasketøj, så var det et fest måltid – der slet ikke blev dårligere af, at jeg fik en kop kaffe af friskkværnet espressobønner, SLURP! Længe leve økologien.